Pages

Wednesday, February 26, 2014

Seratus dua hari , dua enam februari

Cinta..
Ya genap 27 tahun sudah..
Aku tau..cukup tua bukan? Tidak..
Seratus dua hari.. Aku dan engkau..
Seratus dua hari.. Kau bersabar dengan aku..
Syukurlah..kau masih genggam erat..
Tangan aku yang kasar ..
Sama seperti dahulu..
Atau...
Mungkin kali ini sedikit lebih kuat..
Lebih berperisa ku duga..

Cinta.. 26.02.2014
Kau beri aku sesuatu..
Kau tau aku spesis suka waktu..
Dan kau tanpa sesal sanggup habiskan sisa gaji..
Hanya untuk lihat aku senyum..
Oh tidak.. 
Sedikit air mata terharu aku lalukan..
Bukan lakonan..tidak..
Ini dari hati betapa aku..
Telah dapat lebih dari yang aku maukan..
Bukan dari kau..
Tapi mungkin berkat usaha doa kita..

Tahun ini..
Kau teman aku..
Tahun lalu kau tidak bersama aku..
Belum halal di kala itu..
Tapi tahun ini..kau..aku..
Tidak lepas..
Senyum yang kau ukir..
Kening yang kau angkat..
Aaaaahhh..
Cinta..
Aku amat rindu kamu..
Sehari ini begitu cepat..

Dan aku..
Di sini..
Dengan benih cinta kau..
Aku jaga..
Aku mau jadi..yang terbaek..
Cukuplah untuk kamu aja..
Cukuplah di mata kamu saja..
Tidak kuingin lebih..
Kalau ada itu dari Maha Pencipta..

Cinta..
Aku sayang kamu..
Dan..
Jarak ini.. 
Tidak.. Ia tidak membunuhku..
Cuma membuat ku sedikit tertampar..
Tapi..
Kau juga tau bukan..
Setiap hujung minggu..
Itu...
Satu anugerah...
Aku rindukan kamu cinta..
Terima kasih..
Atas segalanya wahai sang raja hati..

-missLoLLy- 26 Februari 2014 -

No comments:

Post a Comment