Pages

Wednesday, November 6, 2013

Epilog cinta aku dan kau..


Cinta..
Andai suara ini sekuat guruh di langit..
Mahu saja aku bilang..
Satu dunia yang kau telah..
Ambil dan simpan ketat2 hati aku..
Dalam peti simpanan..
Yang kau jaga rapi..
Hanya untuk aku..

Cinta..
Jika bisa hati ini..
Untuk juga berkata-kata..
Ketahuilah..
Yang sepenuhnya hati ini telah kau tawan..
(Yang pasti.. Milik mutlak adalah pada-Nya)

Cinta..
Ketahuilah..
Aku.. Walau aku punya sejarah silam..
Kelam gelap hitam dan gulita..
(Yang aku telah ceritakan semua pada kau..)
Hari ini..
Hari itu.. Adakah kau ingat?
Sebenarnya hari itu adalah hari..
Aku perlahan-lahan..
Keluar dari cengkaman hitam itu..
Mencari cahaya..
Mencari sinar.. Putih dan pelangi..
Yang kau bilang..
Kau akan pimpin tangan aku..
Ajari aku melangkah kembali..
Dan terus hidup pada nafasku saat ini..
Dan sesungguhnya.. Kau telah bawa aku keluar..
Jauh dari sana..

Cinta..
Aku pasti kau telah acapkali lihat..
Tetes-tetes air mata aku.. Jatuh ke pipi..
Kisah hidup..sahabat..drama swasta..
Juga segala macam babak2 klimaks..
Yang aku..juga kau tempuhi..
Akhirnya kita xjuga goyah..
Syukurlah..Alhamdulillah..

Cinta..
Buku hitam dan putih..
Saksi atas keperian aku dan kau..
Saat ini aku masih menanti tinta mu..
Tapi bagiku..
Itu bukan alasan untuk aku..
Tidak menitipkan kata2 pujangga 
Bingkisan dari hati aku sendiri..

Cinta..
Aku pilih kau..
Bukan..lebih tepat lagi ..
Jika aku bilang..
Yang Allah telah bantu aku..
Untuk menetapkan hati aku..
Bahwa kaulah yang berhak buat hati ini..

Cinta..
Aku tidak mau menghitung hari..
Bagiku..
Aaaaahh.. Masa terlalu kejam..
Terlampau kejam..
Segalanya lambat ..
Selambat sipot dan kekora..
Biarlah..
Andai sampai saat itu nanti..
Akan juga aku tempuhi dengan kamu..


Dan..
Dan cinta..
16.11.2013
Andai masih lagi aku bernyawa saat itu..
Andai kau sempat mengintai aku dari kejauhan 
Saat selesai azan asar itu..
Insyaa Allah..
Aku akan jadi milik mu yang halal..

-Cinta -
Miss Lolly

No comments:

Post a Comment